8 juni 2008

Long time no see

Det har varit oförskämt varmt i Norrland sedan en vecka tillbaka. Jag tror till och med det pratats om att vi har varmare klimat här än semesterorter, ja alltså utomlands. Men jag vet inte säkert, det enda jag verkligen vet säkert är att det har varit sinnesjukt varmt och att jag på sätt och vis känner mig glad att jag jobbar under vardagarnas hetaste timmar. Det är precis lagom varmt då jag slutar.
Men under mina tre raster sitter jag och steker mig på vårdcentralens urmysiga uteplats; blommande äppelträd (som förövrigt brukar ge rikligt med äpplen, gissa vem som kommer plocka liite? hehe) gröna lummiga buskar och träd och endel rabatter och enorma krukor fyllda med blommor. -Solglajjerna ligger alltid redo i min väska eller kvarglömda på mitt huvud.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh hoppas det går bra att jobba : ) Du måste ju blogga lite om livet på en VC, jag är supernyfiken!! KRAM!